Blogger Templates

Selamat Datang ke Dunia Jajahanku =)

Selamat Datang ke Dunia Jajahanku =)

Monday, July 11, 2011

wujud lagi ke??

teringat kembali kisah zaman-zaman dulu, indahnya waktu di alam kanak-kanak.. balik skolah kebangsaan, berebut nak g ngaji tapi kadang-kadang tu ponteng gak alasannya penat nak jalan kaki =) lepas jek azan asar da berebut plak nak g skola agama.. kadang-kadang tu terlebih rajin kul4 petang da g skola agama.. bukan jauh sangat pon.. tp apa ntah tang aku kejarkannya.. hehehe

kalo dulu kan, aku suka sangat g skola agama sbb dapat kejar moto yang jual mkanan kegemaran aku (time tu)


haaa... motor ni la yang aku kejarkan.. kadang- kadang tu kan menghampakan tau sbb sate ikan yang dijual da abis.. sbb tu kena datang awal..hahaha.. dulu sanggup simpan wit skola kebangsaan semata-mata nak beli sate ikan ni lebih... dia jual 20 secucuk.. SEDAP WOO... tak tipu.. 

abang tu siap tanya lagi, "kuah manis, kuah pedas?" mulut dia tak penat2 tanya soklan yang sama, tangan dia lincah wat keja, mengipas nak bakar sate tu, pastu celup2 sate dalam sos masukkan plastik, jual kt aku, amik duit masuk beg dia.. begitulah rutin harian dia.. 

tapi kan... sekarang ni ada lgi tak?? tetiba jek terasa sesangat nak makan SATE IKAN lagi.. nak yg mcm dulu2 punya.. kuah campur..sedapnya... yummmyyy!!



cam ini la rupa bentuknya.. yang ni lom d bakar lagi.. sbb lom "hangus" lagi.. hehehe.. kecur plak aku rasa...

p/s: sesiapa yang terjumpa moto yg jual sate ikan ni, bgtahu aku ek? terasa nak merasa sate ikan lagi la.. agak2 sama tak nilainya ngan zaman awal 90an dulu =)

No comments: