Blogger Templates

Selamat Datang ke Dunia Jajahanku =)

Selamat Datang ke Dunia Jajahanku =)

Saturday, May 15, 2010

demam adamaya..

berakhir sudah kisah adamaya.. eppy ending...wat jiwa aku sgt-sgt tersentuh.. sejak aritu lagi tertanya-tanya, dalam dunia realiti nih ada ke insan sebaik adam?? setabah adam?? ish.. mesti susah nak cari kan?? kalo la aku berada d tempat maya, akan ku setia jika bersuamikan insan sebaik adam..


cite tu sgt menarik di tambah pula dengan budak yang comel..amani.. kecomelan wajah dia, sgt2 suka untuk aku pndang.. kalo la amani ada depan aku... Ya Allah, habis dia aku cubit-cubit manja.. hihihi..tahniah adik amani kerana berjaya menjayakan watak tersebut..


tup-tup..abis jek cite adamaya, kat fesbuk ada plak kuiz "watak adamaya yang sesuai dengan korang" dengan tak berfikir panjang, aku pon try la jawab kuiz tersebut dengan sejujur yang boleh..hihihi.. realiti kehidupan atau semuanya secara kebetulan ye??? hurmm apa keputusan kuiz tu???


"kau seorang yang cukup sempoi dan memang best dapat kawan macam kau ini. nasihat kau semua boleh pakai walaupun cara kau cakap tu macam selambee je. kau seorang yang jujur bila orang tanya pendapat kau. tak kisah lah kalau orang tu kawan baik kau sendiri. kau berpegang pada ayat mencintai tak semestinya memiliki. kau dah cukup bahagia tengok orang yang kau cinta bahagia. ada masanya kau buat lawak sampai orang pon tak sure kau nih boleh jadi serius ke tak.."


wah..aku rasa mcm bertepatan dgn diriku plak..happy ke aku? aku akan cuba bahagiakan orang d sekelilingku walaupun diriku terluka ;P bahagia bila tgk org yang aku sayang hidup bahagia walaupun diriku mendendam rasa.. aku pasti, aku yakin kebahagian hak milik setiap orang.. mungkin d takdirkan aku lambat menerima kebahagian itu, tapi aku arap ia akan kekal milikku buat selama-lamanya.. aku akan cuba jadi seperti watak mika, yang selamba, ceria n masa yg sama akan bantu insan-insan lain d sekelilingku..


harapanku hanya satu, aku mampu miliki kebahagiaan itu seperti mana insan yang lain milikinya.. ;P

2 comments:

ierah_myra said...

bg aku:
Adam: suami yg sgt baik..susah nak cr kt dunia nie..tp kdg2 nmpak mcm dayus.. tp ok la.. dia berusaha menerima isteri dia dan berusaha untuk memperbaiki rumahtangga dia.. bukan gunakan kekerasan.. tabik spring buat adam..
Maya: bg aku maya memang x patut.. member harapan palsu buat dani.. seandainya dia konpius sekalipun, dia x patut bg harapan palsu buat dani..
Lisa: saya bahagia bile melihat org yg saya sayang bahagia.. giler bagus perempuan nie..
Dani: seorang yg pentingkan diri dan x boleh terima ketentuan Allah.
Bg aku dani n lisa mengalami masalh yg sama. Cume pendekatan yg mereka ambil berbeza... bg dani mencintai perlu memiliki.. tp bg lisa cukup sekadar kita bahagia bila dia bahagia.. wakaka..

eiza said...

aku suka sgt amani...dia sgt2 chumel..wajahnya tenang.. ceria..gelagatnya mencuit hati..huhu.. adam, suami yang menjadikan isteri sebagai amanat untuk d jaga bukan untuk dikasari walaupun isterinya berlaku curang d depan mata, bertapa tabahnya hatinya mengharungi segalanya..aku mengimpikan insan sebaik adam.. tp ada ke kat dunia nih?? mungkin ada namun tak mudah nak cari?? ~~aku tak pernah lelah untuk menanti lelaki terbaik buat diriku~~